Misao

Usadili su si rožnate izrasline na ivici šaka duboko u kapke. Razvukli su kožu u nadrealnu masku. Tamne mrlje ispod očiju postale su istinske rupe, kroz koje sam očekivao rulju masnih, bijelih crva. I došli su. Crv može biti čisto bijel, no opet izazivati nelagodu, mislim da je tu uočljivo nadmetanje simbola unutar jednog znaka. No, ja sam ovdje poput panoptikona: između mene i užasa nalazi se staklo. Obznažen sam, no stojim iza granice. Potom počinjem kriviti glavu udesno, posmatrajući pobliže ovu scenu. Ona je očito groteskna: granice fizičke nutrine i vanjštine, koja neprestano postavlja pitanje postojanja praznog prostora, vuku poteze u igri neodumice prisutnosti i odsutnosti. Crnilo rupe ostaje nedokučivim u kontrastu ili u potpunoj harmoniji boja sa pozadinom slike koju percipiram. Zašto sam ovaj prizor ranije nazvao užasom? Po čemu je ona upravo takva? Po asocijacijama koje je izazvala? No, dvoznačje i višeznačje se uvijek opredjeljuju za jedan od aspekata gledanja, mada uvijek zataškavaju instancu koja je svjesna mnogostrukosti rješenja, koja zna da se radi o dvoznačju ili višeznačju. Naposljetku se stiže na dno rupe, sve različite predstave bivaju uokvirene jednim ramom.

Bjelilo crva popunjava bjelilo puti.

Komentariši

